Firma, marka czy usługa? Jak chcesz się komunikować na stronie?

Jednym z pierwszych kroków przy tworzeniu strony internetowej jest określenie jej grupy odbiorców oraz celu samej strony. Możemy wyróżnić 3 główne typy stron - dla marki osobistej, dla firm oraz produktowo/usługową. W zależności od typu strony dobierana jest jej struktura oraz komunikacja na niej. Taki podział stron pozwala na dobór odpowiednich funkcjonalności oraz przystosowanie jej, tak aby była w pełni skuteczna. 

Firma, marka czy usługa? Jak chcesz się komunikować na stronie?

Spis treści

  1. Komunikacja na stronie dla marki osobistej 
  2. Komunikacja na stronie dla firmy 
  3. Komunikacja na stronie produktowej/usługowej 
  4. Podsumowanie  

Komunikacja na stronie dla marki osobistej 

Strona pod markę osobistą służy do budowania wizerunku osoby oraz promocji jej osiągnięć i umiejętności. Ma ona na celu pokazanie osoby jako eksperta w swojej dziedzinie. Osiągnięcie takiego efektu jest możliwe dzięki zastosowaniu następujących zabiegów w projektowaniu struktury strony. 

  1.  Strona główna powinna być wyrazista i cechować się autentycznością. Wykorzystanie realnych zdjęć oraz opisów zawierających osobiste przesłania pozwoli to podkreślić. Świetnym zabiegiem jest tutaj pokazanie kluczowych osiągnięć jak i rekomendacji.
  2. Powinna ona również zawierać rozbudowaną sekcję O mnie, gdzie umieszczone zostaną kluczowe informacje o danej osobie. Rozbudowany opis doświadczenia napisany w osobistym, często narracyjnym tonie, pozwoli wzbudzić zaufanie odbiorcy.
  3. Blog jest tutaj świetnym narzędziem do dzielenia się swoimi przemyśleniami i wiedzą z danego zakresu. W ten prosty sposób, dzięki regularnym wpisom możliwe jest budowanie więzi z odwiedzającymi.
  4. Swój wizerunek w internecie budujemy na różnych platformach, dlatego warto zadbać o integrację strony z mediami społecznościowymi. Są to platformy, na których jesteśmy obecni na co dzień, gdzie odbiorcy dostają najnowsze informacje. Dla wielu osób może to być też łatwiejsza forma kontaktu. 

Dobierając komunikację na taką stronę zależy nam na tym, aby była osobista i autentyczna. Ton treści powinien być przeważnie nie formalny, wywołujący ciepłe emocje u odbiorcy. Istotne jest tutaj budowanie relacji i zaangażowania odwiedzających.  

Świetnym przykładem takiej komunikacji będzie wykonana przez nas strona paniliterka.pl. W przyjazny sposób przedstawia ona naszą klientkę jako specjalistkę w swojej dziedzinie. Nie zabrakło tutaj autentycznych zdjęć oraz opinii, dzięki którym odbiorcy zyskują zaufanie, a następnie podejmują kontakt z Panią Literką. 

Komunikacja na stronie dla firmy 

Prowadząc firmę powinniśmy dążyć do przedstawienia jej w profesjonalny sposób, jasno i klarownie prezentując całą jej ofertę oraz wyróżniki marki. 

  1. Podstawowym znakiem rozpoznawczym takiej komunikacji będą na pewno case study oraz dedykowana podstrona z realizacjami. Opisując dotychczasowe współprace, możemy kierować treści do konkretnych grup odbiorców. Ważne jest tutaj zwrócenie uwagi zarówno na wyzwanie, z którym przyszedł do nas klient, jak i na rozwiązanie, które dostarczyła mu nasza firma. W ten sposób podkreślamy skuteczność naszej pracy oraz rosnące doświadczenie w danej branży. Dodatkowo, odbiorca czytając taki wpis może utożsamić się z sytuacją i zdecydować się na podjęcie współpracy.
  2. Opinie klientów są równie ważne. Uwiarygodniają one dotychczasowe realizacje firmy i budują zaufanie potencjalnych odbiorców. Często klienci mogą w referencjach zwrócić uwagę na aspekty, które z punktu widzenia firmy nie były aż tak istotne, jednak w oczach odbiorców strony mogą być dużym - a często też decydującym - atutem. 
  3. Doświadczenie firmy oparte jest również na jej zespole. Sekcja prezentująca specjalistów pracujących w firmie może pomóc to podkreślić. Pozwala to poczuć odbiorcy, że trafił w dobre ręce. Opis doświadczenia wraz ze zdjęciami pozwala lepiej poznać firmę i zbudować większe zaufanie, które przekłada się na decyzje zakupowe klientów. 

W tym typie komunikacji skupiamy się na podkreślenie jakości firmy. Zastosowane sekcje mają na celu pokazanie doświadczenia firmy w branży oraz wzbudzić zaufanie u odbiorców. 

Strona ekotak.pl jest świetnym przykładem takiego typu komunikacji. Na stronie możemy znaleźć rozbudowaną podstronę O nas, gdzie poza zaletami rozwiązań marki umieściliśmy również opisy zespołu, żeby podkreślić ich doświadczenie w branży. Na stronie nie zabrakło również prezentacji usług, na których są również wyróżniki firmy. 

Komunikacja na stronie produktowej/usługowej 

Ostatni typ komunikacji na stronie skupia się na sprzedaży produktów i usług. Kluczowe tutaj jest przekazanie korzyści dla klienta w klarowny oraz angażujący sposób oraz, co ważne, zachęcenie do decyzji zakupowej. Komunikacja nakierowana jest w tym przypadku na oferowane usługi oraz zakup produktu. Nie skupiamy się tutaj na podkreśleniu zalet samej firmy, a produktu lub usługi.  

  1. Ważne są tutaj sekcje w szczegółowy sposób opisujące produkty i usługi. Opisy wykorzystywanych sprzętów czy specyfikacji technicznej pozwolą odbiorcy na bardziej świadome podjęcie decyzji. Nie można zapomnieć także o zdjęciach, które wizualnie wpływają na wyobraźnie klienta, podkreślając jakość i kluczowe cechy. Dobre fotografie mogą przyciągnąć uwagę odbiorcy i pomóc w zwizualizowaniu sobie produktu lub samej usługi.
  2. Jednym z głównych celów na stronie produktowej lub usługowej jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia decyzji zakupowej. Liczne sekcje CTA (Call to Action) mają to właśnie za zadanie. Dzięki hasłom, takim jak “Skontaktuj się”, “Wypełnij formularz”, “Zapisz się” jasno prowadzimy odbiorców po naszej stronie, zachęcając ich na przykład do kontaktu.
  3. Zwłaszcza w przypadku usług istotną rolę odgrywa formularz kontaktowy. To właśnie on pozwala na szybki kontakt użytkownika z firmą bez konieczności opuszczania strony. Dobrze zaprojektowany formularz kontaktowy powinien być prosty i intuicyjny w wypełnieniu, gwarantując szybkie nawiązanie kontaktu z marką. 


Jak widać, ważne w tym typie komunikacji jest skupienie się na produktach/usługach. To one mają grać pierwsze skrzypce, tak aby zachęcić odbiorcę do podjęcia decyzji zakupowej. Szczegółowe opisy, skuteczne CTA, oraz łatwy kontakt z firmą to kluczowe elementy, o których nie powinniśmy tutaj zapominać. 

Wszystkie te aspekty zastosowaliśmy na stronie comookulistyka.pl. Como zajmuje się laserową korekcją wzroku, więc komunikacja na ich stronie nakierowana jest na kwalifikację na tą wizytę.  

Podsumowanie  

Komunikacja na stronie odgrywa kluczową rolę i to właśnie od tego powinniśmy zaczynać proces tworzenia strony. Określając strategię komunikacji marki z klientem wpływamy na grupę, do której będzie docierać strona. Na tej podstawie dobierane są funkcjonalności na stronie, tak by była ona jak najbardziej skuteczna. Strona nie powinna być jedynie ozdobą firmy, a pełnić rolę określonego narzędzia. Skupiając się na doborze komunikacji już na początku współpracy, jesteśmy w stanie dostarczyć Ci stronę, która zwiększy konwersję odbiorców w klientów. 
 

Bezpłatna konsultacja - strony internetowe

Brzmi ciekawie? Sprawdźmy wspólnie czy to ma sens w Twojej firmie.

Umów bezpłatną konsultację