Chociaż na rynku istniejemy już od ponad 12 lat, nie ustajemy w zadawaniu sobie pytania nad celem naszej działalności i misją, która daje nam motywację do codziennego wysiłku. Chcąc zyskać większą świadomość w tym zakresie, ostatnie miesiące przeznaczyliśmy na opracowywanie kultury firmy, czego widocznym efektem był rebranding i gruntowne odświeżenie naszego wizerunku. Zapraszamy do zapoznania się z krótkim case study tego procesu!
Poprzednie logo
Poprzednie logo towarzyszyło nam od powstania firmy w 2009 roku. Od początku naszym celem było pomaganie przedsiębiorcom z różnych branż zaistnieć w Internecie – dlatego jako barwy przewodnie naszego logotypu wybraliśmy błękit i zieleń, czyli kolory kojarzące jednoznacznie z nowym technologiami, a zarazem z zaufaniem i solidnością, ważnymi dla nas wartościami.
Dotychczasowe logo Webiso.
I chociaż dotychczasowe logo dobrze oddawało nasz charakter oraz dawało nam rozpoznawalność na rynku, uznaliśmy, że nadszedł czas na małe odświeżenie naszego wizerunku – co zbiegło się w czasie z warsztatami, których celem było opisanie kultury naszej firmy.
Opracowanie koncepcji kultury firmy
Rebranding Webiso to nie tylko zmiana graficzna logotypu – to odzwierciedlenie przemiany, jaką przeszliśmy wewnętrznie w ostatnim czasie. W trakcie wielogodzinnych warsztatów kreatywnych opracowaliśmy spójną koncepcję kultury firmy, która, choć dotychczas w formie niepisanej, towarzyszyła nam od założenia Webiso.
Nasza misja wyraża się w haśle #więcej: naszym celem jest dawanie od siebie lepszych rozwiązań, więcej merytorycznej wiedzy oraz większego wsparcia – tak by nasi Klienci zdobywali #więcej w Internecie i codziennie coraz bardziej rozwijali swoje biznesy.
#Więcej to filozofia przejawiająca się na kilku obszarach naszej działalności: w podejściu do Klientów – poprzez szacunek okazywany w jakości i rzetelności naszej pracy; w tworzeniu dobrego miejsca pracy – wszyscy w zespole darzymy się nawzajem zaufaniem i szacunkiem, który realizujemy poprzez szczere rozmowy; w zaangażowanym podejściu do pracy – bierzemy odpowiedzialność za naszą pracę oraz zapewnimy sumienną i staranną realizację zadań; osiągamy zaplanowane wyniki – planujemy i koncentrujemy się na wynikach, a nie działaniach, a także w otwartości na zmiany – jesteśmy elastyczni i otwarci na nowości, dostrzegamy w nich szanse.
Rebranding jako efekt nowej filozofii
Chcieliśmy, aby nowa kultura firmy znalazła swoje odbicie w jej wizerunku, dlatego w trakcie warsztatów UX-owych pracowaliśmy nad projektem nowego logotypu, który najlepiej odda naszą misję i sposób działania.
Wierzymy, że #więcej to konkretna wartość, a nie niewiele znacząca forma, dlatego w nowym logotypie postawiliśmy na minimalizm i prostotę. Ma on odzwierciedlać nasze proaktywne podejście do Klienta, a zarazem nowoczesność w zakresie doboru rozwiązań, z jakich korzystamy. Postanowiliśmy maksymalnie uprościć formę znaku, a jednocześnie nie pozbawiać go wyrazistego charakteru: kolorystykę zredukowaliśmy do czerni i bieli, a logotypowi nadaliśmy dynamiczny, nowoczesny kształt.
Mamy nadzieję, że nasza nowa identyfikacja wizualna przypadnie Wam do gustu!