Webiso vs. Agencja - za co realnie płacisz i kiedy możesz spodziewać się efektów

Zlecając stworzenie nowej strony internetowej możemy zauważyć, że w zależności od firmy z którą się kontaktujemy, czas potrzebny na wdrożenie strony jest bardzo różny. Nic dziwnego, że nasuwa się wtedy nam pytanie - z czego wynikają te rozbieżności? Dlaczego jedna firma informuje nas, że wykona stronę w 3 miesiące, a inna mówi, o 3 tygodniach? Czy to oznacza, że strona wykonana szybciej będzie gorsza, czy agencja przedstawiająca nam ofertę, w której mowa o miesiącach, nie może się w pełni zaangażować w danym momencie w ten proces? Wspomagając się przygotowanym wykresem, postaramy się wyjaśnić w tym artykule, z czego wynikają dane ramy czasowe i za co realnie płacimy podczas projektowania strony internetowej.

Webiso vs. Agencja - za co realnie płacisz i kiedy możesz spodziewać się efektów

Spis treści

  1. Indywidualny projekt graficzny
  2. Kodowanie strony internetowej
  3. Wprowadzane materiałów na stronę
  4. Ilu potrzebujesz specjalistów bezpośrednio zaangażowanych w proces tworzenia Twojej strony oraz jak to wpływa na cenę?
  5. Czym wyróżnia się Webiso w porównaniu z innymi agencjami
  6. Podsumowanie

Wykres porównuje długości etapów wykonania strony internetowej oraz pokazuje kiedy strona zacznie przynosić efekty wizerunkowe i będzie gotowa na marketing

Najistotniejsze etapy wykonania strony www przez agencję

Indywidualny projekt graficzny

Często kluczowym aspektem, który przemawia za wybraniem agencji jest indywidualny projekt graficzny. Oprawa graficzna, dopasowana do wizerunku firmy, pozwala podkreślić unikalny charakter marki. Choć takie podejście jest bardziej czasochłonne i wymaga większego zaangażowania niż korzystanie z gotowych rozwiązań, to warto w nie zainwestować, aby zadbać o spójny i profesjonalny wizerunek marki.

Przygotowanie indywidualnego projektu graficznego to proces, w który zaangażowanych jest kilka kluczowych osób. Pierwszym etapem zajmuje się UX Designer, który odpowiada za przygotowania makiet - tworzy szkice układów podstron. Musi on zadbać zarówno o intuicyjność oraz przyjazne doświadczenie użytkownika. Na podstawie tych szkiców UI Designer (grafik) opracowuje projekt graficzny, nadając stronie estetyczny wygląd.

Cały proces koordynuje Project Manager, który czuwa nad postępem prac, zarządza komunikacją między zespołem a klientem oraz dba o realizację harmonogramu. Na tym etapie klient uczestniczy w kilku kluczowych spotkaniach, aby zaakceptować kolejne etapy projektu oraz przekazać ewentualne uwagi i sugestie.

Agencja Webiso
⚫︎ Stworzenie makiet i projektów graficznych zajmuje około 4 tygodni. ✅ Przygotowanie wdrożenia strony głównej zajmuje nam 3 dni.

⚫︎ Z uwagi na zaangażowanie kilku specjalistów (UX’a, Designera i PM’a) - ten etap jest drogi.

✅ Dzięki zastosowaniu technologii low-code przechodzimy od razu do wdrożenia strony na gotowych komponentach - co oszczędza czas i zmniejsza koszty.
⚫︎ Musisz być obecny na kilku spotkaniach koncepcyjnych zanim zobaczysz projekt graficzny. ✅ Już po pierwszym spotkaniu koncepcyjnym zobaczysz projekt graficzny.

Kodowanie strony internetowej

Jest to etap, w którym projekt graficzny z obrazka zmienia się w działającą stronę. Kluczowe jest tutaj przekształcenie koncepcji w funkcjonalny interfejs. Dbałość o szczegóły na tym etapie ma ogromne znaczenie, ponieważ każdy element musi działać poprawnie i być odpowiednio zoptymalizowany, aby zapewnić użytkownikom płynne i satysfakcjonujące doświadczenie.

Współczesne technologie, w tym CSS (Cascading Style Sheets), ciągle się rozwijają. Dzięki nowym standardom, projektanci mogą wykorzystać znacznie mniej kodu, co przyspiesza proces tworzenia oraz upraszcza zarządzanie stylami. Nowoczesne technologie umożliwiają łatwiejsze tworzenie skomplikowanych układów, co poprawia wydajność strony.

Z uwagi na to że użytkownicy najczęściej przeglądają internet za pośrednictwem smartfona (tak robi aż 93.6% osób) dobrą praktyką w tworzeniu stron internetowych jest podejście „mobile first”. To strategia, która polega na rozpoczęciu procesu projektowania i kodowania od wersji mobilnej, co ma kluczowe znaczenie w dobie rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Projektując stronę na mniejszym wyświetlaczu, koncentrujemy się na najważniejszych elementach, co pozwala na lepsze zrozumienie, które treści są kluczowe dla użytkownika. To podejście zmusza projektantów do przemyślenia hierarchii informacji, co skutkuje bardziej intuicyjnym i przyjaznym dla użytkownika interfejsem. Kod napisany pod wersję mobilną jest też lżejszy co sprawia że szybciej się ładuje na telefonie z internetem mobilnym. Umożliwia to również tworzenie bardziej efektywnych rozwiązań, które później łatwo rozszerza się na wersję desktopową.

Agencja Webiso
⚫︎ Dość czasochłonny etap z uwagi na przygotowanie indywidualnego kodu strony dostosowanego do projektu graficznego. ✅ Kodowanie dzieje się automatycznie, mamy przygotowany i zoptymalizowany kod naszych komponentów z których budujemy stronę.
⚫︎ Rozbudowa strony wymaga każdorazowego zaangażowania programisty. ✅ Można dodawać kolejne sekcje czy widoki z poziomu CMS’a.

Wprowadzane materiałów na stronę

Najmniejsze różnice czasowe można zauważyć na etapie wprowadzania materiałów na stronę. Proces ten zależy od kilku czynników. Po pierwsze, od ilości danych, które należy dodać, a po drugie, od stopnia złożoność obsługi CMS’u (systemu zarządzania treścią). Możliwość edycji już z poziomu podglądu strony znacznie ułatwia cały proces. Dzięki edytorowi WYSIWYG możemy od razu zobaczyć, jak teksty będą prezentować się na stronie. Nie tylko sprawia to, że praca jest bardziej komfortowa, ale również znacząco przyśpiesza wdrożenie materiałów. 

Agencja Webiso
⚫︎ Osoba prowadzającą treści nie ma wpływu na układ komponentów, co może doprowadzić do sytuacji w której treść będą przytłaczały komponenty na stronie. ✅ Treści są wdrażane przez osobę komponującą wygląd strony - co pozwala od razu dostosować komponenty do ilości tekstu.

Ilu potrzebujesz specjalistów bezpośrednio zaangażowanych w proces tworzenia Twojej strony oraz jak to wpływa na cenę?

Od doświadczenia osób zaangażowanych w proces wykonania strony zależy Twój sukces w internecie. Współpracując z agencją dostaniesz zespół doświadczonych specjalistów. Nasz proces jest smart, doświadczeni specjaliści pracują nad rozwojem naszych rozwiązań. Ty zaś płacisz głównie za czas specjalisty który dostosowuje stronę do Twoich potrzeb

Agencja Webiso

⚫︎ PM
⚫︎ UX Designer
⚫︎ UI Designer
⚫︎ Programista
⚫︎ Tester
⚫︎ Content Specjalist

✅ Specjalista ds. wdrożeń

Wszyscy specjaliści są zaangażowani we wdrożenie co podnosi koszty wdrożenia.

Specjaliści odpowiedzialni za przygotowanie rozwiązania low-code:

✅UX Designer
✅UI Designer
✅Programista
✅Tester

Nie są bezpośrednio zaangażowani w Twoje wdrożenie - nie płacisz za ich roboczogodziny.

Czym wyróżnia się Webiso w porównaniu z innymi agencjami

Proces tworzenia stron w Webiso jest znacznie szybszy niż w tradycyjnych agencjach. Dzięki naszej szerokiej znajomości różnych branż opracowaliśmy motywy, które idealnie odpowiadają ich specyfice. To sprawia, że dostosowanie strony pod kątem graficznym jest wyjątkowo efektywne. Zależy nam na tym, aby strony były precyzyjnie dostosowane do branży, rozumiejąc, że każda z nich ma swoje unikalne wymagania, aby skutecznie trafiać do odpowiednich odbiorców.

Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu technologi low-code, wszystkie etapy przebiegają znacznie sprawniej niż w przypadku tradycyjnego kodowania wszystkiego od podstaw, co przyspiesza cały proces tworzenia strony.

Podsumowanie

 

Wykres porównuje długości etapów wykonania strony internetowej oraz pokazuje kiedy strona zacznie przynosić efekty wizerunkowe i będzie gotowa na marketing

 

Mając już świadomość, jak wygląda podział czasu na poszczególnych etapach tworzenia stron internetowych, można przystąpić do wyboru odpowiedniej firmy. Decyzję warto oprzeć na indywidualnych potrzebach związanych z projektem strony. Zrozumienie, które elementy są dla nas priorytetowe, pozwoli skuteczniej zdecydować, na co skierować najwięcej uwagi i zasobów.

Bez odpowiedniej wiedzy z zakresu marketingu internetowego, trudno samodzielnie ustalić, co powinno być priorytetem na stronie. Rozmowa ze specjalistą może jednak pomóc podjąć Ci decyzję, jakie elementy są istotne w danej branży i w co warto zainwestować czas oraz środki. Warto poświęcić chwilę na rozmowę, żeby móc podjąć w pełni świadomą decyzję.  

Bezpłatna konsultacja - strony internetowe

Brzmi ciekawie? Sprawdźmy wspólnie czy to ma sens w Twojej firmie.

Umów bezpłatną konsultację